Wednesday, March 18, 2015

TAKSIRAN 2014 - TAHUN PERTAMA KENA BAYAR CUKAI.. :-(

Tunggu punya tunggu penyata pendapatan, akhirnya beliau muncul juga...  So aq dgn xcited mengingat la kembali password efiling... Xcited nk isi cpt2 pun ada alasannya... Sebab yang paling utama ialah nk tgk PCB tiap2 bulan tu dapat refund x...  Hehehee...

Sudahnya isi2 punya isi, letak la pendapatan berapa, letak la pelepasan cukai & rebat bagai, sekali sampai tang rumusan cukai kena bayar... huhuhuhu.... sedeyyy.... Total cukai kena bayar RM366.50... PCB x cukup, kena tambah lg bayar cukai lagi RM136.65... Bila pikiaq balik baru teringat, 3 tahun lepas cukai x kena sebab ada pelepasan utk faedah pinjaman perumahan utk gomen loan... Dah cukup claim utk 3 tahun maka tahun ni sila la sedaq diri k...




Apepun, syukur la efiling dh selamat dihantar, tinggal cari dana untuk bayar lebihan cukai yg x bayar lagi tu... So uolsss pn jgn la lupekan tanggungjawab untuk declare cukai pendapatan & kalau dikenakan cukai tu sila la bayar kan.. Karang nak jenjalan g oversea ke dh kena tahan kan... Sape yang malu nanti???? Uollsss ngn keluarga uolsss jgk kan...




6 comments:

  1. Replies
    1. yup, byr on9 jek sng kn.. tp kena tunggu dana dulu baru blh byr.. :-)

      Delete
  2. Oh..kitew tak kena cukai..
    Rasanya 3 tahun lagi mesti kena..kot..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungler.. nanti bl dh kena 3 thn akan dtg tu jgn lupe byo tau.. :-)

      Delete