Thursday, April 2, 2015

CARA PASANG WIDGET TOP COMMENTATORS DI BLOG KESAYANGAN

Tambah lagi ilmu untuk hari ni... Manyak syiok tgk blogger2 duk letak list tukang rajin komen kt blog diorang.. Aq pn nk jugak... :-)..  Yelah, dgn letak widget ni senang la kita nk tgk sape yg rajin comment n sng la jgk untuk kita merajinkan diri comment kt diorang punye entri.. Dapat saling kunjung mengunjung & mengeratkan silaturrahim..

Jom2 aq nk share ilmu ni yer... Senang jek nk faham n follow step by step... Aq pn share dari SINI

Kt aq punye blog dh ade.... :-)

Cara memasangnya :


1) Terus masuk ke Dashboard--Layout---Add Gadget




2) Pilih HTML/Javascript



3) Masukkan kod ini:

<script type='text/javascript'>
function pipeCallback(obj) { document.write('<ul style="list-style-image: url(http://3.bp.blogspot.com/-vGIRCcJwLQI/TWeHAUEdneI/AAAAAAAABZo/GbNJxdKhRHg/s1600/circle-arrow-blue.png);margin-left: 20px;">'); var i; for (i = 0; i < obj.count ; i++) { var href = "'" + obj.value.items[i].link + "'"; var item = "<li>" + "<a href=" + href + ">" + obj.value.items[i].title + "</a> </li>"; document.write(item); } document.write('</ul>'); } </script><script type="text/javascript" src="http://pipes.yahoo.com/pipes/pipe.run?_render=json&_callback=pipeCallback&_id=918c4b96efdf63fee389f2f025085904&EntertheURL=http%3A%2F%2Fteknikbuatblog.blogspot.com&number=10&Nametobeexcluded=yahaya"></script><span style="font-size: 70%; float:right;">Get this <a href="http://teknikbuatblog.blogspot.com/2011/02/cara-pasang-widget-top-commentators.html">widget</a></span>

4) Kemudian klik pada save..

***Teks berwarna merah gantikan dengan alamat blog anda .Begitu juga dengan yahaya (nama yg dikecualikan dari terpapar) dengan nama sendiri supaya nama kita tidak termasuk juga dalam senarai.Tukarkan jumlah bilangan pengomen yang hendak ditampilkan pada teks warna biru

Selamat mencuba... Semoga berjaya buat yer.. :-)

10 comments:

  1. Replies
    1. ;-)
      tahniah.. anda tukang komen paling byk parihh oi... he3...

      Delete
  2. oh macam tu caranya,terima kasih :-)

    ReplyDelete
  3. terbaik...tak semua org ada buat kan...tapi rasanya kalau buat macam ni...pengunjung lebih ramai kan...berebut2 nak jadi top 10

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu... pas abes GA nk kena kumpul dana utk tkg komen terbanyak plak.. :-)

      Delete
  4. Hihi.. Sheila pun nak pasang widget ni kat belogsheila.blogspot.com

    ReplyDelete